Jump to content
Emanuele C

Mokee MK71.1 con Android Nougat

Recommended Posts

1 ora fa, Carlinho dice:

La Mokee 7.1 è ormai diventata la Rom Stock per molti possessori di Z11, quindi è stra-testata. Niente blocchi, riavvii o cose del genere. 
Io ho uno Z11 black gold 6/64 preso da Nubia Italia.

Vero, ottima autonomia tra tutto

12 ore fa, Carlinho dice:

La Mokee 7.1 è ormai diventata la Rom Stock per molti possessori di Z11, quindi è stra-testata. Niente blocchi, riavvii o cose del genere. 
Io ho uno Z11 black gold 6/64 preso da Nubia Italia.

Idem

Salve ragazzi...

Cito come da guida al primo post:

" Purtroppo la ROM prevede il flash della Radio cinese, che non funziona nei modelli internazionali.Per risolvere il problema dovrete effettuare un flash in + durante la procedura di installazione "

Questo passaggio mi crea confusione... Avendo io il 6/64 internazionale, devo o non devo installare questa versione di radio? Grazie

6 minuti fa, Zampotonic dice:

Salve ragazzi...

Cito come da guida al primo post:

" Purtroppo la ROM prevede il flash della Radio cinese, che non funziona nei modelli internazionali.Per risolvere il problema dovrete effettuare un flash in + durante la procedura di installazione "

Questo passaggio mi crea confusione... Avendo io il 6/64 internazionale, devo o non devo installare questa versione di radio? Grazie

Sì è la rom che la contiene, segui la guida passo per passo e non ti sbagli. Se fai bene è una rom stabile e fluida!

Last week's I use the OTA from mokee. Everything was fine. At one day, the OTA was buggy and playstore downlands fails. For this reason I reinstall the whole actual mokee Rom. But after I flash the EU baseband I would like flash the newest supersu, I like this more than the integrated root tool. After flashing supersu 2.82 my phone didn't startet. The nubia logo flashes a very short time and then screen was black. 

I solve this issue with reinstall whole rom. 

Did anyone know, why flashing supersu let the system crashes? 

Ho installato questa rom senza intoppi sbloccando anche il bootloader.

L'unico problema è uno sfarfallamento del display molto lieve nella parte destra, in alto.

C'è qualche possibile soluzione?

Il 15/7/2017 at 22:48, fridgeS3 dice:

Last week's I use the OTA from mokee. Everything was fine. At one day, the OTA was buggy and playstore downlands fails. For this reason I reinstall the whole actual mokee Rom. But after I flash the EU baseband I would like flash the newest supersu, I like this more than the integrated root tool. After flashing supersu 2.82 my phone didn't startet. The nubia logo flashes a very short time and then screen was black. 

I solve this issue with reinstall whole rom. 

Did anyone know, why flashing supersu let the system crashes? 

Is your phone's bootloader unlocked? What version of TWRP have you on your phone? Some recoveries with integrated root tool have this kind of problems

3 ore fa, NicoeNNe dice:

Ho installato questa rom senza intoppi sbloccando anche il bootloader.

L'unico problema è uno sfarfallamento del display molto lieve nella parte destra, in alto.

C'è qualche possibile soluzione?

Mai successo nulla di simile, potresti caricare un video del problema?

17 ore fa, Emanuele C dice:

Mai successo nulla di simile, potresti caricare un video del problema?

Lo fa anche a me.. ho fatto 3 installazioni ed il problema si è sempre ripresentato..

Il 30.7.2017 at 16:30, Emanuele C dice:

Ist Ihr Telefon Bootloader entsperrt? Welche Version von TWRP haben Sie auf Ihrem Handy? Einige Erholungen mit integrierten Wurzel Probleme haben diese Art von Werkzeu

Bootloader is closed

TWRP = 3.0.3-0

Ho donato per avere accesso agli OTA ma quando vado a scaricarli mi da "mancata corrispondenza del checksum MD5" e il download non parte nemmeno, che posso fare? Aggiornare con il pacchetto intero ogni giorno mi è impossibile

21 ore fa, NicoeNNe dice:

Ich spendete den OTA zuzugreifen, aber wenn ich sie von mir „Mismatch MD5-Prüfsumme“ gehe zum Download und sogar Download nicht startet, kann ich tun? täglich aktualisiert das gesamte Paket kann ich nicht

try to update the download. The problem with irrgular MD5 seems to be, if the time between notice for update and download is to long.

I have been running RR but facing a lot of issues recently. I wanna give mokee a try but wanted to know if we still need to edit the script before flashing it?? If yes then can somebody please post the modified file? 

Thanks in advance. 

On 8/5/2017 at 5:21 AM, SK said:

I have been running RR but facing a lot of issues recently. I wanna give mokee a try but wanted to know if we still need to edit the script before flashing it ?? If yes then can someone please post the modified file? 

Thanks in ad

On 8/7/2017 at 2:58 AM, Emanuele C said:

Hi, just flash the last night, then Gapps and the baseband linked at the first post (only if you have international Z11). No need to edit script

Hi, just flash the last night, then Gapps and the baseband linked at the first post (only if you have international Z11). No need to edit script

Thanks a lot bro. One more question. How do I use the smaller incremental update instead of the whole nightly ?

If you have not a "donate" Mokee account you have to download manually the OTA. Just go to Mokee download page and click on "OTA Package" link under the last released nightly.

2017-08-10.png

In the following page you have to select the right zip: the first date in the name must match your already installed version of Mokee.

2017-08-10 (1).png

Now just download the package and flash it via TWRP, no wipe needed

On 8/5/2017 at 5:21 AM, SK said:

I have been running RR but facing a lot of issues recently. I wanna give mokee a try but wanted to know if we still need to edit the script before flashing it ?? If yes then can someone please post the modified file? 

Thanks in ad

Hi, just flash the last night, then Gapps and the baseband connected at the first post (only if you have international Z11). No need to edit script

Hi, just flash the last night, then Gapps and the baseband connected at the first post (only if you have international Z11). No need to edit script

Thanks a lot. One more question. How do I use the smaller incremental update instead of the whole nightly?

Thanks a lot bro.

ho un problema con la rom, durante l'aggiornamento mi dice che manca il file apk situato in system/app/xposedinstaller/xposedinstaller.apk

qualcuno potrebbe caricarlo su mega cortesemente?

22 ore fa, andr34 dice:

ho un problema con la rom, durante l'aggiornamento mi dice che manca il file apk situato in system/app/xposedinstaller/xposedinstaller.apk

qualcuno potrebbe caricarlo su mega cortesemente?

Quando l'ho installata l'altro giorno mi pare che abbia dato lo stesso errore, ma poi ha funzionato tutto abbastanza bene. Se non hai problemi ti conviene aspettare che siano i developer ad aggiustare il bug, Xposed per Nougat è ancora un work in progress. 

Se proprio vuoi rischiare, invece, segui

Please login or register to see this link.

21 ore fa, S.K. dice:

Btw do I have to flash GApps and radio too or just the incremental update?

Just the incremental update